Instagram

"Om mitt modelljobbande"

Lovade iallafall att jag skulle slänga ihop några önskeinlägg, jag tar ett idag. :)
Anonym önskade;
Om ditt modelljobbande, hur de känns, va dina vänner säger, dina åsikter, vad du gör, osvosv :)
 
Åh. Detta är lite svårt för mig... :P
Jag ska nog inte gå till början, men talar om att när jag började modelljobba var det inte en stor grej, sen växte det större och större, jag började gilla det mer och mer. Sen efter Japan blev jag lite i chock. Det var inte modelljobbets fel utan för jag mådde lite dåligt. Men efter det har jag varit lite rädd och tagit paus. Nu är jag igång igen!
 
Hur känns det? Bra, lite konstigt faktiskt. När jag ser mig på foton, känner jag inte igen mig. Jag ba; ne detdär är inte jag. Inte för att jag vore fotoshoppad.. men jagvet inte. Jag tror det är någon annan tjej bara.
Men just den sekunden då jag jobbar/fotograferas/går det känns amazing. Ibland kan man vara nervös, ibland inte. Men man blir självsäker och för varje gång blixten går känns det så naturligt. Jag älskar det!
 
Vad mina vänner säger? Jaa.. inte säger de så mycket. Vi pratar nog inte om det så mycket eftersom jag inte gillar att prata om det ellersådär.. svårt att förklara men jag blir lite blyg ifall någon tar upp det, jag vill ju inte börja berätta allting då känns det som om jag skryter, och det är det sista jag vill göra. Det är inte så stor grej, de är ju kompisar mig för den jag är och inte för mitt jobb. 
 
Mina åsikter: Sade nog det mesta på frågan "hur det känns" men andra åsikter.. ifall jag måste vara ärlig tycker jag inte en modell är en förebild för unga. Jo, det finns välmående och bra modeller, men de flesta jag träffat har faktiskt inte mått så bra och hållt på att kollapsa vilken sekund som hälst. En bra modellagentur ska se till att modellen får tid att äta, lite egen tid och vila. Oftast jobbar man hela dagen så det är ganska så jobbigt, helt annat sätt jobbigt än tex. träna. Dessutom tror man ofta att modeller är så jävla snygga och allt är bra och omg jag vill vara victoria secret modell. Vad ni inte vet är hur de har bakom kulisserna eller bakom kameran, bakom catwalken, bakom median. 
 
Vad jag gör: Jag jobbar utomlands. Det sista jag ville var att synas i finska tidningar eller finsk media. Tex "suomen huippumallihaussa" De vinner ett kontrakt som jag redan hade. Modellkontrakt med agenturen Paparazzi. Jo, det var en bra agentur för en tid. Men jag ville nåt mera, spännande! Så Min agent/scout tog kontakt med mig och efter det har jag jobbat utomlands. Jag är mest "fotomodell" men ibland catwalk också (en som går runway XD) uumm.. Jag är lite för kort för catwalken som är verkligen synd, för det är nästan min favoritdel. Vad mer kan jag säga? Reser, fotas... osv.
 
Hmm. Det var väl allt? :P
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: