Instagram

THAT feeling

Det är många som frågar HUR JAG KAN ORKA träna.. ger jag aldrig upp? finns det inga dagar jag inte orkar? eller perioder jag inte tränar? 
 
Träning är liksom inget måste. Ingen hets. Ingen tvång. Vem är det egentligen som säger att ni måste orka träna? Varför? Ska ni gå ner i vikt? Ska ni gå upp i vikt? Hålla vikten? Eller något helt annat? Kanske få bort tankarna?
Träning är bara en hjälp till det.. Träningen är inte lösningen. Gym har blivit jättepopulärt för många, och speciellt i media.Nu känner alla att de "måste" träna, för att alla andra gör det. Men måste man verkligen använda gym? Det finns massor med andra träningar man kan hålla på med om man vill hålla sig i form. Och så finns det sådana personer som hatar att träna eller röra på sig, då får man hitta på något annat, lite mera vardagsaktivitet.

Orsaken till att jag skriver så mycket om träning, pratar, lever i det, ORKAR träna. Är min vilja, för jag älskar det. Jag älskar att utmana mig själv att ta i dendär tyngre vikten. Jag älskar att se andra personer som motiverar mig och att jag en dag ska också klara av det. För jag vill, för jag tycker om det, jag älskar hur jag brinner för det. Jag älskar att vakna på morgonen och planera dagen efter träningen. Jag älskar känslan efter träningen, vare sig det varit ett bra eller dåligt pass, jag älskar att komma iväg hemifrån och göra något jag tycker om. jag älskar allting. att känna hur musklerna skakar, inte orkar en enda repetition mer, men då tvingar man i det, jag älskar att känna mig lätt som en fågel och bara flyga framåt på springmattan, jag älskar att känna hur celsiusklunken sjunker in i mig och jag är redo för ett bultaenormt pass. 
 
Jag måste också lära mig att återhämta mig, vila, ta hand om själ och kropp. 
 

Om JAG fick välja skulle jag nog bo i gymmet. Träna då jag får lust. Eller ha ett eget gym. Eller nivet.
 
 
Lycka är att göra något du gillar. Något du njuter över. Lycka är att fylla ditt liv med det DU tycker om. Inte det du borde tycka om. 
Kom ihåg det! Hitta din egen grej, egen väg, egen sak som du kan behålla. Som DU gillar. Kanske du hållit på med något hela ditt liv, men aldrig riktigt tänk efter, vill du göra det? Vad är det egentligen som du tycker om att göra på fritiden? Shoppa? Laga mat? Teckna? Måla? Läsa? Studera? Sköta om ditt husdjur? Naturen? Datorn? Skriva? Sminka? Fotografera? Lyfta tyngder? Springa? Laga mat? Baka? Planera? Dekorera? Pyssla? Renovera? Bygga? DET FINNS HUR MYCKET SOM HÄLST. Så gör inte som din bästa vän gör. Gör så som DU tycker. Eller gör allihop och testa dig fram till nya saker!

1 Anonym:

skriven

Massor av folk frågar mig också hur jag orksar träna, det är ju skitkul och känslan efteråt är bäst! Man behöver ju inte ens ha något kroppsmål...

Svar: Exakt!
Amanda Essen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: