Instagram

som jag skrev på instagram, har jag gått ner jättemycket i vikt under resan, gör alltid det då jag reser. förloraf både muskler och fett.. hatar det.har jättesvårt att prata om det, men känslan jag har ger mig världens största klump i halsen, och en känsla att jag bara vill fly.varje gång jag vaknar på morgonen(och varje gång jag ser en spegel) vill jag bara kräkas. alla minnen kommer på en och samma gång i huvudet. jag blir alldeles svag i kroppen och vill gömma mig under marken. det är då mitt ansikte blir smalt och ögorna större, hamsterkinderna försvinner och jag set bara sjuka jag i spegeln,det förstör min resa varjegång, har svårt att njuta för jag tänker att jag ser för smal ut, har svårt att välja maträtt om folk undrar varför jag inte tog en mcdonalds, kan varken se eller röra gymmet, då skulle jag troligen få panik att jag blir ännu smalare.men fick en fin kommentar av min vän, hon sa att jag borde njuta av resan och ta nya tag hemma sen.hur svårt det än är, har hon rätt. det bästa är iallafall (lite sorligt också) att jag slipper hem och kan börja träna upp mina muskler igen och att äta tills jag spricker så jag får mina former tillbaka,vet inte hur mycket jag gått ner, men alla shorts jag tog med är för stora så de faller ner och har svårt att fatta vem jag är i spegeln.jag vet det låter dumt, men det är en jäkla tung grej för mig, jag hoppas att det försvinner med åldern.
1 Heini:

skriven

Ikävä kuulla, että matkalla oli tuollainen vaikutus. Ei ole ollenkaan tyhmää, että se tuntuu vaikealta. Sanotaan, ettei näistä asioista kärsinyt voi koskaan täysin parantua. Se loukkaa minua joka kerta, sillä olen parantunut ja voin hyvin. Suhteeni ruokaan ja liikuntaan on terveempi kun ennen sairastumista. Uskon, että tämä maailma ei ole täysin tervettä ihmistä nähnytkään. Jos jotain kannattaa tavoitella, niin se on jotakin epäkonkreettista hyvinvoinnin tunnetta ja tasapainoa, joka on jokaiselle erilainen kokemus. Älä anna kenenkään kertoa sinulle, että tulet elämään tämän asian kanssa loppu elämäsi. Se on mahdollista, muttei milloinkaan lopullinen tuomio.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: