Instagram

Dagens predrik

Inte världens roligaste eller fräschaste ställe att blogga på.. Vi lekte med systers sonen Elias och så plötsligt kom det wisky från en bil han lekte med xD Var tydligen någon gammal dyr (?) antik bil som man INTE får leka med, men har ingen aning hur den har hamnat i Elias bil-låda.. haha. Oroa er inte det kom bara någon brun bensin ut som vi sedan torkade undan, elias skrek bara "bajs" och tyckte det var äckligt. Men doften är ju inge vidare just nu.. 

Aja, har ganska jäkla stress nu då färjan till stugan går om en halvtimme och här sitter jag oduschad, men skulle gärna hoppa i havet istället men det har jag inte tid med, jo jag skippade festivalen med syrran och vi åker till stugan. Hur mycket najsigare är inte det? Kan festa med några cider eller öl där ändå men tror det är helt skönt att vi gjorde detta beslutet, som jag sagt förr så smakar inte att festa bland döfulla människor på en jävla het sommardag tycker mer det är roligt att festa med sitt kompis gäng en vanlig dag utan att hela kina är på plats och man kan knappt andas XD
too much talk! (tror jag är cool då jag pratar engelska ibland) som igår på gymmet (nä nu börjar hon igen) skippade jag musiken i hörlurorna då jag kunde lyssna på en gratis "pod" (?) då de talade engelska/svenska (fast de var vanliga finländare) och en massa skvaller, annat roligt snack om gymmet och hur folk tränar. Tex att man först då det börjar bränna i musklerna är det som man ska börja räkna repsen, och så sa den andra killen "but then im going to die" "shit va jobbigt alltså" "you will probably be så jävla slut efter one single set" alltså skrattade samtidigt som jag lyfte de ynkliga 5kg hantlarna, japp var dags för min svagaste punkt att träna men det blev helt ok pass ändå, skulle helst skippa dessa övningar alltid men muskelbebisarna växer ju inte av sig själv eller hur, och senare öste jag på med mera vikt då jag äntligen fick pumpen, energin i musklerna. Sen så pratade de också att tjejer tränar bara rumpa, ääääääbs men no shit här står jag och kämpar med överkroppen så jag "dör". (haha död av att lyfta 5kg hantlar) Jag kan säga den vanliga quoten "vi är alla olika" eller "First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win" <-------- haha lol, nä men orkar inte bry mig om vad andra tänker, gör det aldrig mer, har lärt mig att sluta jämföra mig och det är då man gör framsteg, då man kan börja älska sig själv som man e, med de 2kg hantlarna eller 36kg hantlarna. Men jag säger bara, kör så tungt du orkar! det kommer inte göra dig stor, bulkig, du kommer inte vakna upp som en bodybuilder, det kräver måååånga år och tuuuuuunga hantlar. 
 
Ni undrar, varför är jag fortfarande här? skulle jag inte skynda mig? Nä vi tar den senare färjan, halv tre. På grund av mig. Så de andra får sitta och svettas ute/inne så länge jag skriver och nojjar mig här. 
Iallafall kommer jag troligen hem imorgon/övermorgon, men kommer njuta så jävligt mycket för jag älskar havet, sommarvillan,skogen, vattnet, grilla på kvällarna, kanske bada bastu (om det svalnar), paddla, surfa, ro, bara lata sig i sängen eller solstolarna och läsa en bra bok(nej prov-boken), höra på musik/radio och teckna fula seriefigurer, laga god mat som smakar bättre än aldrig förr, lukta ko-skit eftersom korna har rymt, möta på en orm i vattnet som plötsligt kan dyka, använda stövlar dagen lång, simma i sjögräs, osvosvosv <3
1 Anonym:

skriven

Har du silikonbröst? :)

Svar: hehe, snällt sagt har alltid trott jag har småa bröst :) kanske det beror på att jag har gått upp i vikt!
Amanda Essen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: