Instagram

#aldrigmätt #alltidmätt

Har helt glömt att lägga upp Amerikanska Pannkakorna jag gjorde för några dagar sen! Sjukt goda, om ni inte gjort måste ni göra, det är dröm i mun!!!!
 
 
 
Recept för EN HUNGRIG :P

Ingredienser:


  • 2 msk margarin/smör
  • 2 ägg
  • 2,5 dl mjölk
  • 3dl Glutenfri mjölmix 
  • 3 tsk bakpulver
  • 1½ msk socker
  • 1 tsk salt
  • smör/olja/margarin till stekning

Utförande:

Smält margarinet och bland i ägg och mjölk. Blanda ihop de torra ingredienserna i en annan bunke. Blanda sedan ihop alla ingredienserna och rör tills det blir en jämn smet och låt svälla i ca. 10 min, om ni orkar, då blir de bättre! Stek på medelvarm temperatur ca 1-2 minuter på varje sida. 

Ät med amerikansk sirap (!!!), bananer, färska bär, nötter, florsocker, sylt, nutella, eller vad som helst! Använd fantasin :)

 
 
 
 
 
Kategori: Mat
1 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

gud vad mumsigt

2 Emma:

skriven

Mums va gott det ser ut! Vill du bli min kock? ;)
Jag har lite funderingar kring de kalorifria såserna/syrup som jag ser används flitigt av folk på instagram. Är detta något du använder?
Och hur ser du på det hela, att dom är kalorifria men innehåller andra "konstgjorda"? ämnen?
Hoppas du har tid till ett litet svar. Du är grym och en så stor förebild för mig! Kram

Svar: svarat på din fråga nu! :)
Amanda Essen

3 Teresa:

skriven

Herregud vad gott det ser ut!! :D Måste provas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: