Instagram

Spagetti Måndag

Somnade i badkaret idag, någon annan som gjort det!? gör det typ alltid.. så avslappnande typ. Dessutom har bror flyttat hemifrån, så nu är det bara jag kvar. Fast ikväll flyttar syster hem också. Så då är vi 2 barn hemma igen. Ska göra stor renovering/städning i min lilla stuga så jag kan sova där, just nu är det kallt, massor med skit inne eftersom jag tränat med skivstången som badat i lera haha.. Ser lite ut som ett gym (med boxningssäcken på golvet också för ingen orkar hänga upp den, väger flera ton), men nu ska det bli ändring och en mysig plats! Hunden kom också hem.. hon ser ut som en råtta.. någon har klippt henne lite ojämt. Måste ta bild på henne, ser inte klokt ut! :D
 
Jag hade ju en sämsta dagen, men sovde bort den och for och tränade på kvällen, lite före sju och det kändes mycket bättre efter det. Nu har jag ätit kvällsmål och resten av kvällen kommer jag väl kolla på filmer tills jag somnar. Inget annat intressant, jo BORDE göra en massa kloka saker, som öva på prov, diska, byka, packa ut veckoslutets grejer, diska matlådorna som luktar mögel(kommer slänga dem, oroa er inte) och skriva rent min första Pt-kunds, schema. Men vad gör jag? sitter här och tycker synd om mig själv. Men seriöst, känns att jag inte har några krafter att ens använda hjärnan. Jag strejkar för en stund. Vi tar nya tag imorgon! 
 
Mitt té har kallnat, ska värma upp det och sedan bädda ner mig under jorden, vi hörs och ses!
 
 
 
 
 
1 portion av säkert 3½, STORA. Här ser det minimalt ut. Men jävlar vad gott det var, och lite ketschup som jag hatar annors, men på köttfärs är det gudomligt. En minimal klick av kvarg gjorde det hela himmelskt. Salladen vad bara där för att se snygg och hälsosam ut. Åt den ej. Inte idag. 
1 Anonym:

skriven

Hej Amanda!
Som jag förstår det så utbildar du dig till PT? Låter som ett himla roligt yrke. Hade själv velat lära mig allt, mycket, inom träning och kost. Nu till min undran...
Borde man vara "rädd" för styrketräning? Jag vill inte öka i volym utan bara i vikt. Vågar knappt göra magövningar på gymmet då jag tror att volymen/bredden ska öka.
Som du säkert förstår, anledningen till min idiotiska fråga, så är jag sjuk i anorexi och har precis fått börja träna lite styrka för att öka i vikt men jag tror att jag kommer bli bredare/öka i volym? Därför jag inte "vågar" göra magövningar då det är magen jag har extrema komplex för, vill väl bara ha en platt mage hur idiotiskt och löjligt det än låter. Visst jag vet att jag ska bli "större" och komma ut ätstörningen men iaf. Hur ska jag tänka kring detta? Tack för en bra blogg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: