Instagram

Trött plötsligt

Har haft en stressig och kaosfylld vecka, men äntligen idag fått ordning på saker och ting. fick även en ny medcin, vilket gör mig sjuuukt trött. Men också melatonin då jag är trött dagen lång men på natten uppe som en uggla. Så skönt att kunna sova igen. Tycker själv inte alls om att använda medicin och sånt, men ibland har man inga val. Tar just nu medicin för sköldkörteln, starka värktabletter, melatonin som sagt och några vitaminer, ska börja med D-vitamin nu då det är mörkt som fan och kommer knappt visa mig ute tills det är sommar igen. 
 
Tränade ett långsamt men snabbt pass med några få övningar på rumpan, fick pröva tusentals som inte gjorde ont i höften eller svanskotan, var jävligt svårt att hitta men fick väl något köttat iaf.. Var underbart att bara slänga i hörlurorna (tappat mina bästa förresten!?!?!?) och fokusera på det man älskar, gymmet. Rensa tankarna, bara pumpa i takt med musiken. Även om det mesta blev pröv och test och mera än hälften var vila, men jag lärde mig några nya övningar som jag troligen kommer ta med i fortsättningen!
 
Nu njuter jag av min stora burk caseinfluff, några burkar kvarg och nybakta semlor med soltorkade tomater i. Så himla gott att jag dör!
 
Recept på caseinfluff:

- 100g frysta bär (jag tog blåbär)

-1 skopa (30g) casein

-0,5dl-1dl mjölk. 

 

1. Mixa med en stavmixer bär och casein, lägg i kylen ca. 10-30 minuter.

2. Byt till elvisp och vispa i 5-10 minuter (blir fluffigare ju längre du håller på) och häll i lite mjölk åt gången hela tiden. Då du vispar ska det inte vara vattningt!! Hellre mera "fast". Ifall det blir fluff efter typ 5 minuter, gör du rätt! Då kan du lungt hälla i mera mjölk hela tiden för att få mera mängd fluff. Plötsligt har du ett helt berg med fluff framför dig! Mums!

 

ÄT och NJUT!

 

 
 
1 louise:

skriven

Vilken smak ska det vara på casein:et? :) Super bra blogg!

Svar: ingen skilnad! jag tog vit choklad, men har prövat allt från choklad till päronsplitt, alla blir lika goda! :)
Amanda Essen

2 Maja:

skriven

Gud så himla gott! Hur smakar chokladsåsen? Jag har velat testa men vet inte riktigt om den är värd att köpa :) Smakar den som vanlig chokladsås ungefär eller annorlunda?
www.healthymaja.devote.se

3 Lisa:

skriven

Åh herregud så gott de där såg ut!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: