Instagram

Träning & Kärlek

Hej! Har du brist på motivation och ork att ta dig till gymmet?
 


Hade lite det jag också här i början av hösten, en orsak varför jag böt schema, jag var uttråkad på att gå och köra samma gamla schema och samma gamla musik pumpandes i öronen. 

Jag prövade ett nytt schema nårga veckor, det gick sådär. Men något fattades, jo nämligen känslan!!
Känslan är ju viktigast, man ska ÄLSKA det jag man gör, eller JAG ska älska det för jag tränar för att det ska va kul, för det hjälper mig, ifall det inte gör det tycker jag det är onödigt att gå dit och komma besviken tillbaka.
 
Så nu har jag bara kört med känsla i två veckor,tränat vad jag vill, när jag vill, sprang ju 10 km här om dagen trots att jag alltid tänkt "no cardio shit" men äh, vadå om energin och viljan finns där kan man väl lika gärna köra på!
 
Dessa träningspassen har varit SJUUUKT GRYMMA, ROLIGA, MOTIVATIONSHÖJARE OCH HELT PERFEKTA. Jag har känt mig glad, energisk, sjukt peppad efter träningspasset och även UNDER passen. 
 
Inget papper, bok eller sånt vad jag borde eller planerat köra idag. Inte ens skriva upp hur mycket jag tar på den övningen osv, ingen press eller sånt,  bara köra på känsla! Vila om jag vill, eller direkt till nästa övning, vem bryr sig om maxsstyrka,hypertrofi eller uthållighetsträning nu, lyssna på kroppen! Det har känts sjukt bra och jag har varit svettig, nöjd och överlycklig igen efter passen, så som det SKA vara! 
 
Tycker man behöver såna veckor ibland, inte alltid ett schema där man kryssar i hur mycket man tog idag och blir besviken om man minskat vikterna eller ifall man orkade springa 2 km mindre än igår eller lämnar bort två sista övningarna från schemat, bara för att man inte har ork, motivation eller lust.
 
Lyssna på vad vill ni träna idag, eller VILL NI ENS TRÄNA? Kanske ni är trötta, då kan ni låta er vara trötta, ta hand om er hemma och slappa. Men så är det ju så att träning faktiskt kan få dig på bättre humör, 99% av alla gånger! Det ger dig en super spark i baken och du är sugen på livet mer än aldrig förr igen! Typ som världens grymmaste antidepressiv eller multivitamin! :) 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: