Instagram

Förebild

Hej amanda! du är verkligen en stor inspiration för mig!! vill nu veta, vem är DIN inspiration och förebild?
 

Svar:
 
Hej Du! Tack så mycket, det glädjer mig att jag kan inspirera andra, med att bara vara mig själv. :) Min förebild? Det var en lätt fråga faktiskt. Det är nämligen min gamla, kära, pålitliga MAMMA. Japp ni hörde rätt, mamma.
Min mamma är och har alltid varit en stark människa. 

Hon ställer alltid upp för mig och är som en klippa, försvinner aldrig, finns alltid där, vad än hände. Att ha ett stöd som hon, är obeskrivligt, jag hade inte varit något utan henne. Hon har skapat mig och är en del av mig, men ändå är vi två olika personer. Vi är båda väldikt olika, inte bara på utseende utan även på sättet. Hon är mera kaxig, hård av sig, men på ett bra sätt! Hon säger rakt ut vad hon tänker och tycker och hon har svar på allt. Hon har också 1 enda syn på livet, det är att dra dig i kragen, stiga upp och skärpa dig, du klarar vad du än VILL. Hon har också haft en jobbig barndom, vilket inte alls syns, det har inte påverkat henne då eller nu, för hon låter inte det påverka henne. Hon kan prata om vad som helst, hon suger inte ilska eller ångest inom sig och vänder sig ensam, hon delar med sig sina känslor och upplevelser. Hon är mamma för 5 barn, och väldigt jämnåriga är vi alla syskon.. så jag skulle gissa att det inte varit lätt det heller, men hon har inte gnällt en ändaste en gång och bara sagt att det var bara roligt, att vi barnen varit det ända som betyder för henne. Vare sig det var svårt eller inte med 5 skrikande barn och en massa annat i vardagen så GNÄLLER hon inte, hon har aldrig ens tänkt tanken på att ge upp. Inte heller söka hjälp eller tänka att detta skulle vara ett problem. Hon tänker att livssituationen är som den är, och då måste man göra sitt bästa för att trivas med det. Det kommer bättre tider, även sämre. Man växer som person då.
 
-Mamma har aldrig typ använt någonslags medicin, hon undviker allt som heter värktabletter och det tycker jag är grymt! Nu finns det lindrande tabletter mot en liten värk i stortån.. 

-Mamma har inte heller någonsin tränat eller gått någon extrem diet, visst har hon gillat att göra mat och ibland hälsosam mat, men för det mesta har hon skit:it i det och lyssnat på kroppen. Man äter när man äter, vare sig det är varannan timme eller endast 1 gång per dag, hon lyssnar på kroppen, hon kan tacka nej men även ja. Hon kan äta godis till middag eller ett vinglas till frukost ifall hon så vill. 
 
-Mamma umgås bara med de som hon trivs med, hon ser vilka som bär "god" eller "dålig" energi med sig, varför slösa en massa tid på falska människor som bara pratar skitprat? Istället vara med dem man älskar och sprider glädje med sig. 
 
Hon har alltid stått på sig och hon gör ALLT för sin familj. Vare sig det vore att resa jorden runt, eller som i mitt fall, KAPA SIN DOTTER FRÅN SJUKHUSET. Vi flydde från polisen, sjukhuset, barnskyddsrätten, allt man kan tänka sig till Sverige, för att få RÄTT och för att ens FÅ vård för min ätstörning, vilket vi inte fick i sjukhuset eller i hela Finland. 

Jag älskar min mamma precis som hon är. Kanske vi inte är världens bästa vänner varje dag, men vem är det med sin mamma egentligen? Man ska kunna säga sina åsikter, dela med sig ilska och glädje, tårar och skratt, men ändå älska varandra precis lika mycket. 

Ingen har någonsin gjort så mycket för mig som hon, och hon har aldrig aldrig någonsin kritiserat mig för något jag gjort. Aldrig, hon har alltid varit på min sida.
 
Och varför förebild? För att hon är som hon är, så självständig, hennes syn på livet.
 
Jag och lilla mamma :D
 
 
1 Maja:

skriven

Min mamma är min förebild också, har alltid varit och kommer alltid att vara. Jag älskar henne så mycket och hon är så himla fantastisk!
www.healthymaja.devote.se

Svar: Så fint skrivet, grym förebild ju <3
Amanda Essen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: