Instagram

Svett- och pannkaksmördare

Wow! Vaknade som en blixt idag, typ klockan 7, på en LÖRDAG!! Aldrig hänt förr, eller så har minnet blivit sjukt dåligt. Så jag bestämde mig för att göra en lyx-frukost och litervis av kaffe och bara njuta (utan tidning tyvärr, vi har slutat stadens nyhetsmorgon, sorligt nog) men instagram och expressen på mobilen fick duga (kände mig väldigt IN då)
Ofta när jag bakar, bakar jag typ dubbla eller trippla receptet eftersom jag vill att det ska räcka länge! För jag äter ju för 4 personer oftast (hungrig efter gymmet), så 4 st pannkakor är liiite för mig. Därför gjorde jag typ 100 st, nämen shit blev ett berg med pannkakor! För hade även tänkt bjuda familjen men ingen var hemma så satt ensam och tröståt tills jag blev PROPPmätt! Låg i matkoma och kollade på barnprogram tills klockan blev halv tio och fick världens energi! Wow, var helt spurtig och färdig för ett maraton typ! For iväg till gymmet och vad passade inte bättre än ett grupppass i gymmet? Trodde jag. Passet var helt okej, lite hopp och planka och grejs, men det var inte riktigt vad jag behövde just då, hade velat köra svettdöd passet, så efter passet cyklade jag i 10 minuter och det räckte, för svettet rann ner för pannan och i öronen dunkade någon "döda dem"- låt, haha kände mig super tonårig som lyssnar på skrikmusik men det gav mig adrealin och benen fick nya krafter trots benpasset några dagar senare. Oj vad skönt det var, har inte spinnat på evigheter, och bara ett så kort intervallpass kunde göra så gott! Ville köra muskler men kände att det var enough för idag, och blev genast sugen på pannkakor igen. Inte med kvarg och jordnötssmör med massor skinka, ost, smör och gurka! Bästa jag vet är ostmackor så varför inte tillaga egna av protein, perfekt efter passet? Åh så jag njöt! Vilken härlig start på morgonen, jag som brukar sova bort denna stund annors, vakna typ 11 och vara i sovmössan flera timmar efter frukosten, men nu har jag både ätit frukost, post-workout mellis och redan längtar jag efter dagens lunch! Men först ska jag läsa någon timme eller så på prov. Måstemåste.
 
 
 
1 Maja:

skriven

Vilken härlig morgon! Ha en fortsatt underbar dag, kram :)
www.healthymaja.devote.se

2 andrea:

skriven

Åh så gott!

Svar: ja det var det!
Amanda Essen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: