Instagram

You are good as you are

Kom att tänka på en sak. Varför ska vi alltid bli bättre på allt?
Varför ska vi prestera bättre hela tiden, bli bättre människor?
Bättre i skolan, bättre människa, snyggare, smalare, mera muskler, färja håret, förlänga ögonfransar, större bröst, större läppar, bättre på att spela, bättre på att sjunga, bättre, rikare, gladare, charmigare, kaxigare, sexigare, mera självsäker, aldrig mera blyg, snyggare hus, snyggare möbler, reklamer på tv hur man får bättre hy.snyggare man. Man ska alltid göra bättre av sig, man ska alltid vara bättre än vad man varit.
Varför? Räcker det inte bara att vara som man är nu? 

Visst förstår jag mig på mål och drömmar, att vilja något, men det är ju en helt annan sak. Då ser man oftast målet positivt, men om man ska bli bättre, bättre, bättre, i skolan, på jobbet, bättre på att springa, bättre på att gå, bättre på att skriva, bättre på att äta, blir det inte lite för mycket då? Många lider av prestationsångest, inte konstigt då vi lever i en sådan värld. Jag själv uppskattar människor som är sig själva och inte försöker vara så mycket bättre eller försöker vara någon annan än sig själv. 
 
Vad jag vill säga är att DU BEHÖVER INTE BLI BÄTTRE! Du behöver inte göra bättre av dig, verkligen inte! Du räcker som du är nu. Det är därför dina vänner, familj älskar dig som du är. 
 
 
 
1 Verro:

skriven

Du me kultsivännen, du meeeed glöm int de!

Svar: aww pusipusi halibeibe!
Amanda Essen

2 Johanna:

skriven

så smart! och bäst du är


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: