Instagram

Tortilla och Taco till Lunch!

 
Recept på brödet:
 

2 dl flytande äggvita
2 msk hampafrön
1 msk psylliumhusks
1 msk linfrön 
1 msk protein utan smak 
1/2 tsk havssalt

Gör såhär:

Blanda alla ingredienser till en pannkaks-liknande smet.
Lägg valfri fett i en stekpanna, ta sedan några matskedar (beroende på hur stora bröd du vill ha) och stek brödet.
När den ena sidan är klart (efter några min) vänd den för att steka den andra sidan. Jag gillar då det är mer knaprigt och genomstekt istället för mjukt och lite kladdigt, så jag stekte i ca. 10 minuter sammanlagt.
När pannkakan är klar, lägga till extra salt, torkade örter, och ifall du vill några droppar olivolja, blir supergott!

Ät sedan med valfri fyllning, kanske som tortillabröd eller vanligt bröd, eller wraps wller whatever you want, kanske lite nutella och banan passar också haha.

Fortsätt såhär ifall du vill göra taco-chips:

Skiva brödet till stora rektanglar eller trianglar.
Placera bitarna på ett bakplåtspapper och in i ugnen på ca. 180 grader i så många minuter tills de blivit knapriga och bruna. Jag hade dem på lite högre värme i endast 10 minuter, sedan lämnar jag dem i ugnen i ca. 2 timmar och äter dem till kvällen med vitlöksdipp (vitlök, kvarg, salt, eventuellt lite vatten) och tacodipp (färdig från butiken) Mums!

Kategori: Mat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: